Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU WWW.VESNA-TEXTIL.SK Článok I. Základné ustanovenia
- Prevádzkovateľom internetového obchodu https://www.vesna-textil.sk/ (ďalej len „e-shop“ alebo „internetový obchod“) a zároveň prevádzkarne na adrese Námestie mieru 654/3, 98552 Divín je Naděžda Rapčanová, s miestom podnikania Hurbanova 221/8, 98552 Divín, IČO: 50228838, DIČ: 1121653335 zapísaná v živnostenskom registri Okresného úradu Lučenec, Číslo živnostenského registra: 640-18052 (ďalej iba „predávajúci").
- Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom e-shopu predávajúceho sa spravujú príslušnými ustanoveniami, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov ako aj zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP") upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Pokiaľ je zmluvnou stranou kupujúci ako podnikateľ, spravujú sa zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim príslušnými ustanoveniami o kúpnej zmluve v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
- Predávajúci zverejňuje zoznam tovarov, ktoré ponúka kupujúcemu a umožňuje kupujúcemu tovary objednávať prostredníctvom svojho e-shopu. Tieto VOP sú viazané na nákup v internetovom obchode a zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vzniknú pri kúpe tovaru v prevádzkarni predávajúceho v rozsahu, v ktorom sa dajú na kúpu tovaru v prevádzkarni predávajúceho aplikovať. Pred odoslaním objednávky predávajúcemu formou internetového obchodu kupujúci potvrdzuje odkliknutím políčka, že sa s VOP oboznámil a nimi súhlasí. Pokiaľ kupujúci neodklikne políčko súhlasu s VOP, proces objednávky nie je možné dokončiť.
- Nákup tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho môžu uskutočňovať fyzické osoby, fyzické osoby podnikatelia a právnické osoby bez ohľadu na právnu formu.
- Ďalšie informácie o predávajúcom a e-shope nájde kupujúci na stránke https://www.vesna-textil.sk/. O poskytnutie ďalších informácií môže kupujúci požiadať na emailovej adrese
predávajúceho: nada.rap6@gmail.com, prípadne telefonicky na telefónnom čísle +421918956018 počas prevádzkovej doby v čase od 8.00 hod. do 15.00 hod. počas týždňa od pondelka do piatku a v sobotu od 8.00 hod. do 11.00 hod.
- Orgánom dohľadu nad činnosťou predávajúceho pri predaji tovaru kupujúcemu ako spotrebiteľovi na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku je Slovenská obchodná inšpekcia. Príslušným na prejednanie podnetu návrhu, žiadosti alebo sťažnosti spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73. Spotrebiteľ môže kontaktovať SOI prostredníctvom kontaktného formulára na https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi.
Článok II. Definície a pojmy
Predávajúci: Naděžda Rapčanová, s miestom podnikania Hurbanova 221/8, 98552 Divín, IČO: 50228838, DIČ: 1121653335, zapísaná v živnostenskom registri Okresného úradu Lučenec, Číslo živnostenského registra: 640-18052.
Kupujúci: Kupujúci je fyzická osoba, fyzická osoba-podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá má záujem o kúpu tovaru prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného predávajúcim a uzatvorí s predávajúcim na základe odoslanej objednávky kúpnu zmluvu na diaľku.
E-shop: Internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti internet prostredníctvom internetovej adresy https://www.vesna textil.sk/, ktorej hlavnou funkciou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru kupujúcim prostredníctvom kontaktného formulára.
Spotrebiteľ: Kupujúci - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Spotrebiteľská zmluva: Každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára podnikateľ - predávajúci so spotrebiteľom, ak pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná predávajúci v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Zmluva uzatvorená na diaľku: Zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
Kúpna zmluva: Zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim na základe objednávky kupujúceho, ktorou sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu.
1 z 7
Kúpna cena: Peňažná suma dohodnutá za tovar v uzatvorenej kúpnej zmluve, ktorá zahŕňa výlučne cenu tovaru a jeho zabalenie.
Katalóg tovaru: Zoznam tovaru ponúkaného na predaj zverejnený na e-shope predávajúceho.
Tovar: Výrobok zverejnený na e-shope predávajúceho a presne špecifikovaný v odoslanej objednávke kupujúceho predávajúcemu.
Objednávka: Záväzný prejav vôle kupujúceho urobený v elektronickej forme prostredníctvom webového sídla predávajúceho, telefonicky alebo emailom na emailovú adresu predávajúceho smerujúci k uzavretiu zmluvy s predávajúcim, ktorý je určený predávajúcemu a je dostatočne určitý.
Potvrdenie objednávky: Odpoveď predávajúceho adresovaná kupujúcemu, ktorá vymedzuje obsah navrhovanej kúpnej zmluvy a potvrdzuje jej uzatvorenie urobená v elektronickej forme prostredníctvom webového sídla predávajúceho alebo emailom na emailovú adresu kupujúceho.
Lehota dodania tovaru: Lehota na dodanie tovaru kupujúcemu, ktorá je v prípade tovaru dostupného na sklade najviac 5 pracovných dní a v prípade tovaru nedostupného na sklade predávajúceho najviac 14 pracovných dní a začína plynúť nasledujúci deň po spätnom zaslaní podpísaného objednávkového formulára kupujúcim predávajúcemu.
Zmluvné strany: Spoločne predávajúci a kupujúci.
Článok III. Informácie o tovare a cene
- Predávajúci je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámiť spotrebiteľovi hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo dohodu o predplatnom, predávajúci informuje spotrebiteľa o celkovej cene za zúčtovacie obdobie a o cene za jeden mesiac, ak je dĺžka zúčtovacieho obdobia odlišná, a ak túto cenu nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa vypočíta.
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za dodaný tovar cenu podľa potvrdenia objednávky zaslanej predávajúcim kupujúcemu. V prípade ak v potvrdenej objednávke nie je výslovne uvedené, že náklady na prepravu tovaru sú zdarma, k cene sa pripočítava aj cena prepravy podľa zvoleného spôsobu prepravy.
- Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu tovaru uvedenú v katalógu e-shopu pri objednávkach všetkých tovarov, pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená alebo pokiaľ bol tovar vypredaný a už nie je možné dodať ho za pôvodných podmienok. O tejto skutočnosti bude informovať kupujúceho pred potvrdením objednávky, pričom kupujúci môže takto upravenú objednávku zrušiť.
- Kupujúci má možnosť zvoliť si spôsob zaplatenia kúpnej ceny za tovar v procese objednávania tovaru. 5. Predávajúci vystaví a doručí faktúru alebo iný doklad o úhrade kúpnej ceny a nákladov súvisiacich s dodaním tovaru kupujúcemu v zmysle platných zákonov Slovenskej republiky. Predávajúci doručí faktúru alebo iný doklad o úhrade spolu s tovarom. Predávajúci kupujúcemu zašle faktúru aj elektronicky, najmä spolu s potvrdením objednávky. Faktúra je súčasne aj dodacím listom, ak nie je doručovaný osobitný dodací list.
- Splatnosť kúpnej ceny za dodaný tovar a ceny za prepravu vzniká najneskôr dňom dodania tovaru kupujúcemu, pokiaľ nie je v zmysle podmienok v potvrdení objednávky dojednaná splatnosť pred dodaním tovaru.
Článok IV. Objednanie tovaru a postup predávajúceho po doručení objednávky
- Kupujúci si môže objednať tovar pomocou formulára na stránkach internetového obchodu. Pri vytvorení objednávky pomocou formulára kupujúci najskôr vyberie tovar, o ktorý má záujem. Po zvolení požadovaného množstva, spôsobu dopravy a spôsobu platby kupujúci potvrdí svoju objednávku, čím podá záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a prevádzkovateľom.
- Kupujúci pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje odkliknutím políčka, že sa s VOP oboznámil a nimi súhlasí, a že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
- Po overení dostupnosti tovaru a platných cien predávajúci objednávku potvrdí zaslaním emailovej správy s predmetom "Potvrdenie objednávky". Pri potvrdení objednávky bude stanovená celková cena objednaného tovaru a služieb týkajúcich sa doručenia a záväzný termín dodania, ktorý môže byť so súhlasom kupujúceho dlhší ako štandardná lehota uvedená v podmienkach dodania, t.j. 14 pracovných dní.
2 z 7
- Po potvrdení objednávky predávajúci vystaví faktúru a odošle tovar kupujúcemu, ak si túto službu objednal. Faktúra (daňový doklad) bude kupujúcemu zaslaná elektronicky spolu s potvrdením objednávky a priložená v balení tovaru. V prípade osobného odberu bude daňový doklad odovzdaný kupujúcemu spolu s tovarom.
- V prípade, ak predávajúci objednávku kupujúceho nepotvrdí emailovou správou, má sa za to, že objednávka kupujúceho nebola prijatá. Objednávka alebo jej časť, ktorá nie je potvrdená predávajúcim, nie je pre predávajúceho záväzná a predávajúcemu nevznikajú žiadne záväzky voči kupujúcemu.
- Objednávka zrealizovaná spôsobom v predchádzajúcich bodoch 1 a 2 tohto článku VOP sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto VOP.
- Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú doručením emailovej správy predávajúceho kupujúcemu s predmetom "Potvrdenie objednávky". Kúpa tovaru kupujúcim sa môže zrealizovať priamo v prevádzkarni predávajúceho, prostredníctvom jeho e-shopu a v prípade akceptácie predávajúceho aj telefonicky s tým, že objednávka kupujúceho musí byť potvrdená predávajúcim v súlade týmito VOP, inak zmluvný vzťah nevznikne.
- Ak je objednávka potvrdená predávajúcim a aj kupujúcim postupom podľa týchto VOP, predávajúci dodá objednaný tovar v určenej lehote dodania uvedenej v Potvrdení objednávky.
- Kupujúci je povinný pri zadaní objednávky uviesť predávajúcemu úplné, pravdivé a správne údaje nevyhnutné pre správne doručenie tovaru. Zároveň je kupujúci povinný odkontrolovať si správnosť zadaných údajov v procese objednávania tovaru pred ich konečným odoslaním predávajúcemu.
- Objednávka kupujúceho sa považuje za odoslanú, ak bude doručená predávajúcemu a bude obsahovať všetky predávajúcim požadované údaje v procese objednávania tovaru cez e-shop predávajúceho. Objednávka zadaná uvedeným spôsobom sa považuje za návrh kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto VOP.
- Kúpna zmluva je uzatvorená na dobu určitú, do doby splnenia všetkých povinností zmluvných strán vyplývajúcich z uzatvorenej kúpnej zmluvy, alebo do okamihu jej predčasného ukončenia predávajúcim alebo kupujúcim v zmysle týchto VOP alebo v zmysle príslušných právnych predpisov.
- Predávajúci má právo odmietnuť objednávku kupujúceho predovšetkým z dôvodov uvedených nižšie. V prípade, ak predávajúci nevystaví potvrdenie objednávky v lehote do 5 pracovných dní od prijatia objednávky, má sa za to, že objednávka nebola prijatá. Nepotvrdená objednávka alebo jej časť predávajúceho nezaväzuje.
- Predávajúci má právo odmietnuť objednávku kupujúceho v prípade, ak tovar objednaný kupujúcim nie je alebo nebude dostupný alebo ak nie je možné dodať kupujúcemu tovar v lehote dodania uvedenej v ponuke pri jednotlivom produkte na e-shope predávajúceho. O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom alebo iným vhodným spôsobom. V prípade zmien objednávky tovaru bude požiadaný o vyjadrenie k zmene. V prípade, ak kupujúci nebude súhlasiť so zmenou objednávky, objednávka kupujúceho sa bude považovať za nepotvrdenú.
- V prípade, ak si kupujúci, ktorý je podnikateľom objedná tovar, ktorý nie je dostupný na sklade predávajúceho a tovar je potrebné pre kupujúceho objednať u zmluvného partnera predávajúceho, môže predávajúci po dohode s kupujúcim vyúčtovať kupujúcemu zálohovú platbu vo výške 50% z celkovej ceny objednaného tovaru. V tomto prípade pri stornovaní objednávky nebude kupujúcemu už zaplatená záloha vrátená. Termín dodania tovaru na objednávku je do 4 týždňov. Ak sa kupujúci rozhodne, že miesto zálohovej platby zaplatí plnú sumu objednávky, 20% z tejto sumy je považovaných za zálohovú platbu, ktorá sa riadi ustanoveniami tohto odseku.
Článok V. Platobné podmienky a spôsob platby
- Predávajúci ponúka na výber kupujúcemu spôsob platby platobnou kartou, bankovým prevodom po dokončení objednávky, na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu a platobnou kartou alebo v hotovosti pri osobnom odbere na výdajnom mieste prevádzkovateľa.
- Pri voľbe platby platobnou kartou cez internet bude kupujúci po dokončení objednávky presmerovaný na platobný server tretej strany (banky), kde vyplní potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude objednávka potvrdená a suma vo výške kúpnej ceny bude odpočítaná z účtu kupujúceho.
- Pri voľbe platby na dobierku je kupujúcemu popri kúpnej cene tovaru účtovaný aj príplatok (poštovné a balné), ktorý je uvedený v sekcii poštovné a balné. Celkovú platbu dobierky kupujúci v plnej výške uhradí pri prevzatí zásielky kuriérovi (prepravnej spoločnosti) alebo Slovenskej pošte. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo pripočítať náklady za vybavenie dobierky k sume objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcu. Ak kupujúci neprevezme tovar doručovaný na dobierku, bude povinný uhradiť prevádzkovateľovi náklady spojené s dopravou a dobierkou.
- Pri voľbe platby prevodom na účet, kupujúci zrealizuje platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 3 pracovných dní. Zakúpený tovar bude vyexpedovaný a odoslaný na prepravu až po pripísaní kúpnej ceny tovaru vrátane prípadného príplatku za prepravu na účet predávajúceho. Ak nebude platba predávajúcemu pripísaná na účet do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky, má predávajúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Objednávku odoslanú cez e-shop predávajúceho spolu s nákladmi na doručenie (poštovné, balné a náklady za vybavenie dobierky) v prípade dobierky nie je možné uhradiť inak ako hotovosťou kuriérovi, alebo hotovosťou na
3 z 7
Slovenskej pošte v závislosti od toho, akým spôsobom mu bude tovar doručený. Pri objednávke s voľbou prevodu na účet, kupujúci uhradí celkovú fakturovanú sumu tovaru spolu s poštovným a balným bezhotovostným prevodom, v prípade platby osobne v sídle dodávateľa v hotovosti, bez nákladov na poštovné a balné.
Článok VI. Podmienky dodania tovaru
- Ak sa nedohodlo inak, predávajúci sa zaväzuje tovar dodať kupujúcemu najneskôr do lehoty uvedenej v potvrdení objednávky doručenej kupujúcemu.
- Predávajúci informuje kupujúceho o dodaní tovaru najneskôr deň pred jeho doručením. Kupujúci je povinný tovar riadne prevziať. Kupujúci je povinný zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru, najmä tým, že v dňoch plánovaného doručenia bude dostupný na telefónnom čísle uvedenom v objednávkovom formulári, alebo prítomný na adrese dodania. Pokiaľ túto povinnosť nie je možné splniť, je povinný informovať predávajúceho, dohodnúť sa s ním na náhradnom termíne doručenia alebo určiť náhradnú osobu, ktorá povinnosť prevzatia tovaru splní za kupujúceho.
- Záväzok predávajúceho riadne a včas dodať tovar kupujúcemu je splnený, ak je tovar odovzdaný kupujúcemu na miesto dodania určené v objednávke a v lehote dodania.
- Tovar je riadne a včas dodaný aj v takom prípade, ak kupujúci neposkytne potrebnú súčinnosť na riadne a včasné prevzatie tovaru. Predávajúci je v tomto prípade oprávnený uplatniť voči kupujúcemu všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli.
- Kupujúci je povinný pred prevzatím tovaru dôkladne skontrolovať tovar, jeho množstvo, balenie a funkčnosť tovaru. Prevzatie tovaru kupujúci potvrdí svojim podpisom na preberacom protokole k tovaru. V prípade, ak kupujúci dodatočne zistí, že tovar je poškodený alebo nekompletný, je povinný oznámiť tieto skutočnosti bezodkladne predávajúcemu emailom.
Článok VII. Vlastnícke právo k tovaru a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Tovar je vo výhradnom vlastníctve predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny. Prevzatím tovaru kupujúcim a úplným zaplatením kúpnej ceny prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, ak pri prvom pokuse o odovzdanie tovaru kupujúcemu, kupujúci dodávaný tovar neprevezme, prechádza nebezpečenstvo škody na kupujúceho už okamihom vykonania prvého neúspešného pokusu o odovzdanie tovaru.
- Škody, ktoré vzniknú na tovare v čase po prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, nemajú za následok zánik povinnosti kupujúceho zaplatiť predávajúcemu za dodaný tovar cenu, ibaže ku škode na tovare došlo v dôsledku porušenia povinností predávajúceho.
Článok VIII. Odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie tovaru, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho (na objednávku), tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, predaja tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, predaja tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. šatky, látkové vreckovky, ochranné masky, ochranné rúška, rukavice...), predaja tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
- Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej bola kúpa metráže odstrihnutej v objednanom množstve/dĺžke z dôvodu, že metráž je považovaná za tovar vyrobený na mieru v zmysle ustanovenia § 7 ods. 6 písm. c) Zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. Dôvodom odstúpenia od zmluvy v prípade, ak je predmetom kúpy metráž, nemôže byť nespokojnosť s materiálom, farbou, hrúbkou, vzorom atď.
- Kupujúci je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na adresu prevádzkarne predávajúceho uvedenú v čl. I. bod 1. týchto VOP počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu prevádzkarne, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť nasledovný formulár: Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
4 z 7
- Spotrebiteľ je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale a nepoužívaný. Tovar je potrebné zasielať spolu s vyplneným formulárom na odstúpenie od kúpnej zmluvy na adresu predávajúceho, a to Nadežda Rapčanová, Námestie mieru 654/3, 98552 Divín.
- Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú aj v prípade, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy, ktorá začína planúť odo dňa nasledujúceho po doručení tovaru kupujúcemu.
- Predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu za tovar vrátane nákladov na dopravu ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Článok IX. Zodpovednosť za vady a reklamačné konanie
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
- Kupujúci je povinný písomne výslovne oznámiť predávajúcemu, že tovar má vady a presne ich špecifikovať, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí, alebo bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení bežnej kontroly tovaru, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
- Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. 4. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
- Záručná doba je všeobecne 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. V prípade použitého (zánovného) tovaru môže byť kratšia, a to na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, avšak nie menej ako 12 mesiacov. V prípade tovaru, ktorý je určený na to, aby sa užíval po dlhšiu dobu, môže byť dlhšia ako 24 mesiacov, ak to stanovujú osobitné predpisy.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho, alebo u určenej osoby. Adresy a telefónne kontakty prevádzkarne predávajúceho nájde kupujúci na internetových stránkach predávajúceho https://www.vesna-textil.sk/ alebo priamo v jeho prevádzke.
- Pri uplatnení reklamácie kupujúci:
- Popíše dôvod reklamácie s tým, že určito a zrozumiteľne vymedzí reklamované skutočnosti a práva, ktoré si voči predávajúcemu zo zodpovednosti za vady uplatňuje.
- Predloží originál dokladu o kúpe reklamovaného tovaru.
- Uvedie svoju e-mailovú adresu alebo inú (poštovú) adresu na účely komunikácie a tiež telefonický kontakt. 8. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
- Do záručnej doby sa nepočíta doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po vybavení reklamácie bol povinný tovar prevziať. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
- Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
- V prípade, že predávajúci pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k tovaru bezodplatne iný tovar, nezodpovedá za prípadné vady tohto tovaru. Ak si je predávajúci vedomý vád tovaru, ktorý bol ponúknutý bezodplatne, je povinný kupujúceho pri ponuke takéhoto tovaru na to upozorniť. Kupujúci má právo takýto bezodplatný tovar vrátiť, avšak bez nároku na nový. Ak kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu všetko plnenie vrátane tovaru, ktorý získal od predávajúceho bezodplatne ako súčasť predaja tovaru.
- Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady tovaru, ktoré vznikli v dôsledku nesprávneho zaobchádzania s výrobkom, mechanického poškodenia, prevádzkou v nevhodných podmienkach, neoprávneného zásahu do výrobku a vady tovaru, u ktorého došlo jeho užívaním k jeho spotrebe.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 14. Predávajúci je oprávnený vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, alebo ak sa vada týka len jeho súčasti, vymeniť danú súčasť, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
5 z 7
- Ak ide o odstrániteľnú vadu, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady (aspoň tretíkrát) po oprave alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady) tovar riadne užívať, je kupujúci oprávnený požadovať výmenu tovaru, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, ktorá však nebráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Ak predávajúci predáva vadný alebo použitý tovar za zníženú cenu z tohto dôvodu, kupujúci nie je oprávnený reklamovať vadu, pre ktorú bola cena znížená. Ak má však predmetný tovar so zníženou cenou ďalšiu (inú) vadu, nesúvisiacu so zníženou cenou, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
- Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Článok X. Spôsob vybavenia reklamácie
- Predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec, alebo záručný servis je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Pritom je viazaný rozhodnutím kupujúceho o tom, ktoré z práv v zmysle bodu 20 predchádzajúceho článku VOP uplatňuje. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
- určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci oprávnený informovať kupujúceho odoslaním správy na e mailovú adresu, príp. inú (poštovú) adresu uvedenú kupujúcim na účely komunikácie v popise reklamácie. 3. Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. 4. Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od jeho kúpy a predávajúci ju zamietne, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe kupujúcim, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
- Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Článok XI. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
- V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie predávajúcim alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „návrh“). Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa tohto zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.
- Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa nevzťahuje na spory, v ktorých si uplatňuje právo predávajúci voči spotrebiteľovi.
- Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je aj Slovenská obchodná inšpekcia.
- Adresa na doručovanie: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27.
- Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: adr@soi.sk a ars@soi.sk.
- Zoznam ďalších subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR - http://www.mhsr.sk/. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Spotrebiteľ podáva návrh spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015Z.z. Na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie http://www.soi.sk sú uvedené podrobné informácie o inštitúte alternatívneho riešenia sporov (vrátane kontaktov a formulárov pre podanie návrhu).
6 z 7
Spotrebiteľ má možnosť riešiť spory prostredníctvom platformy pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Počas alternatívneho riešenia sporov kupujúci spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
- Kupujúci môže návrh na alternatívne riešenie svojho sporu podať v listinnej podobe, v elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný zabezpečiť, aby bolo možné podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom formulára, ktorý zverejní na svojom webovom sídle. Subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie sporov zo zmlúv uzatváraných prostredníctvom elektronických zariadení, je povinný zverejniť na svojom webovom sídle aj odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke EÚ http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Alternatívne riešenie sporov vedené Slovenskou obchodnou inšpekciou je bezodplatné, iný oprávnený subjekt môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie konania o alternatívnom riešení sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
- Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady. 13. Subjekt alternatívneho riešenia sporov ukončí alternatívne riešenie sporu do 90 dní odo dňa jeho začatia. V osobitne zložitých prípadoch môže subjekt alternatívneho riešenia sporov lehotu predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný o každom predĺžení lehoty bezodkladne informovať strany sporu spolu s uvedením dôvodu predĺženia lehoty.
Článok XII. Spracovanie osobných údajov
- Účelom spracúvania osobných údajov kupujúceho je identifikácia kupujúceho ako zmluvného partnera pre plnenie kúpnej zmluvy realizovanej cez e-shop, jeho e-mail, telefónne číslo, adresa potrebná pre správne doručovanie písomností a tovaru, teda realizácia a zavedenie predzmluvných vzťahov, plnenie povinností predávajúceho ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- Podrobnejšie informácie o spracúvaní osobných údajov nájde kupujúci pod odkazom „informácie o spracúvaní osobných údajov“.
Článok XIII. Záverečné ustanovenia
- Uzatvorením kúpnej zmluvy sa tieto VOP stávajú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom zmluvných strán.
- Tieto VOP sú platné a účinné od 15.05.2024.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP, pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Zmena VOP sa nevzťahuje na kúpne zmluvy, ktoré vznikli pred ich zmenou.
7 z 7